kapoenen

De Kapoenen hebben ongetwijfeld hun naam niet gestolen. Ze gaan naar het bos, naar het grasveld, knutselen in de lokalen, houden filmavonden, ... en dat altijd met de nodige portie kattenkwaad en avontuur. Deze jongste groep binnen de scouts is er voor jongens van 6 en 7 jaar.

Enrique
Moreels

Levendige Racoon

1ste jaar

Enrique

Grootjans

Opgetogen Kunec

1stee jaar

Mail: kapoenen@scoutstervuren.be
Telefoonnummer takleider: 0471902158

Welpen

De Welpen worden opgedeeld in ‘nesten' waarbij een nestleider en hulpnestleider verantwoordelijk zijn voor hun eigen groepje. Zo wordt er gewerkt aan verantwoordelijkheid en het groepsgevoel zonder dat de avonturen en plezierige momenten erop verminderen. De welpen zijn er voor kinderen van 8 tot 10 jaar.

Matteo
Araldi

Doordachte Sint-Bernardshond

2de jaar

Matteo

Senne
Moons

Bedrijvige Timon

2de jaar

Senne

Kasper
Abeloos

Bedaarde Gaur

1ste jaar

Kasper

Mail: welpen@scoutstervuren.be
Telefoonnummer takleider: 0468296913

Jong Verkenners

De Jongverkenners, vaak JV's genoemd, vormen een heel andere tak dan de vorige groepen. Nu worden de activiteiten er vaak iets gewaagder op, met als kers op de taart een heus tentenkamp. De Jv's zijn stoere knapen van 11 tot 13 jaar.

Elias
Djernoune

Pragmatische Arasari

3e jaar

Elias

Abeloos

Noeste Arend

4de jaar

Mail: jongverkenners@scoutstervuren.be
Telefoonnummer takleider: 0468296913

Verkenners

Verkenners of VK's is waarschijnlijk voor velen de tak waar je altijd naar hebt uitgekeken. Je doet zodanig spannende en avontuurlijke activiteiten (zoals leefweek, rappelweekend, met fiets op kamp, 24-urenspel, …) dat je er gewoon wilt bij zijn. VK's zijn al iets oudere leden, van 14 tot 16 jaar, dus vaak wordt er via facebook gewerkt als aanvulling op de Hand In Hand.

Descamps

Sociale Coendou

3de jaar

Kamiel
Joukes

Onbezonne spinaap

3de jaar

Willem

Mail: verkenners@scoutstervuren.be
Telefoonnummer takleider: 0470351492

Jin

Jin! Misschien is het fout om het woord 'tak' in de mond te nemen want dit jaar is in geen enkel opzicht te vergelijken met andere jaren. Je hele jaar staat in thema van het buitenlands kamp en de opleiding tot volwaardig scoutsleider. Een prachtige en leerrijke afsluiter van je scoutscarrière als lid die wordt gevolgd door een andere, uiterst boeiende levensfase: leiding geven.

William
Verdonck